Advies

Een compacte, begrijpelijke en logische strategie (max één A-4tje): hoe gaan wij het doel realiseren? Een aanpak die uitgaat van kennis van de klant, markt en concurrentie. Die kennis krijg je door te luisteren en/of zelf te onderzoeken.


Creatie

Uit de strategie rollen acties en communicatiemiddelen. Ik adviseer een evenwichtige mix.
Concreet: optimale website, landingspagina, e-nieuwsbrieven, blog, optimaliseren online vindbaarheid (SEO), inzet Social Media, adverteren Facebook en/of Google (SEA), traditionele brochure, creëren en promoten allerlei soorten content (bijv. artikel, instructievideo, checklist), persbericht, free publicity, seminar, bijeenkomst, fotoblog, Twitter enz.


Uitvoering

De  middelen moeten logisch en samenhangend worden ingezet. Ik gebruik daarbij beproefde eigentijdse marketing en communicatie modellen (‘klantreis’, persona’s). Zij werken voor elk type consument en organisatie (profit én non-profit) en garanderen een maximale impact bij uw doelgroep op het juiste moment.


Interim

Een organisatie heeft behoefte aan tijdelijke versterking van marketing en communicatie (‘handjes’ of inhoudelijk). Vanwege een zwangerschapverlof, voor een project behoefte aan specifieke expertise, hoge druk door veel gelijktijdige projecten of een zieke medewerker.
Ik heb ervaring bij zowel profit- als non profit.  Als adviseur, projectmanager en teamleider of afdelingsmanager.


Filosofie

Het bedenken, creëren en toepassen van samenhangende en hoogwaardige marketing en communicatie geeft de doorslag bij het realiseren van ambities en doelen. Onderscheiden, positioneren en het verschil maken - daar gaat het om. Het Internet heeft de mogelijkheden en kracht van marketing en communicatie enorm vergroot. Het is zonde (en suf) om die nieuwe mogelijkheden niet voor je te laten werken.